Mihai Eminescu: "Biserica Ortodoxă e Mama Neamului Românesc"

Ofertă programe artistice. Nimic fără Dumnezeu!

Doamne ajuta!

Bine aţi venit!

Ma numesc Florin Nan, anul acesta am sarbatorit deja cea de a 48-a aniversare:), locuiesc în Ploiesti , Prahova şi sunt actor liber profesionist. Vreau să vă spun că având ajutorul Domnului Hristos Cel ce a spus "Fără Mine nu puteţi face nimic", am alcătuit cateva
programe artistice sub forma unor recitale de poezie, proză şi ... nu numai:)

Detalii gasiti intrand pe link-ul continut de titlul fiecarui program.

Prezentat la Ploiesti, si alte foarte scurte fragmente prezentate tot la Ploiesti:), iar Ploiesti si Dridu:)

B) Staroste (Prezentator - Entertainer) pentru Cununii, Botezuri si alte Bucurii !:)

C) "Povestea lui Gheorghe Moţ"
Dridu Snagov (VIDEO) ... mai puteţi vedea imagini din spectacolele susţinute la Braşov, Valea Plopului, Cernauţi, Cluj-Napoca, Ploieşti si Sanpetru, Ploiesti-Sf.Ilie, Ploiesti- Sf. Arhangheli, ... si fragmente la Teliu, Bucuresti 2012, Sophia, iar Bucuresti:), Aiud si deDor

D) "Călătorie de suflet"
-Pentru moment:) va pot povesti:) cum a fost prezentat la Cluj-Napoca... si fragmente la Muzeul Satului, Fierbinti 2011, Fierbinti 2012, Bucuresti 2013, si deDor

F) Programul Moş Craciun pentru sarbatorile de iarna
Mosul a trecut printre multe alte locuri si pe la Radio As Suceava, McDonald's Romania, Bucuresti, Ploiesti, Manastirea Ghighiu ...

Urmând îndemnul Părintelui Nicolae (Steinhart) de la Rohia din cartea sa cu titlul "Dăruind vei dobândi" şi având în minte explicaţia Părintelui Arsenie Papacioc cel care spune că "Nu dai ce ai , ci dai ceea ce eşti", aş vrea să vă propun aceste modeste produse artistice ale mele, iar în cazul în care consideraţi că aceste programe sunt în spiritul a ceea ce aţi dori cândva să urmăriţi din postura de spectator sau să oferiţi într-o prestaţie live oricarui gen de public iubitor de Dumnezeu, de oameni si de tot ce ne inconjoara, pot fi contactat la nr. de tel. 0721810719 şi la adresa de e-mail florinnan@yahoo.com .

Vă multumesc!

Doamne ajută!

luni, 16 septembrie 2013

De Inaltarea Sfintei Cruci la Aiud.

De multe ori trecusem pe langa Aiud, in viteza masinii, sau in izolarea ce mi-o conferea trenul, chiar daca oprea in gara rece de aerul iernii , cand drumurile vietii ma purtau prin Tara Motilor in trecere spre alte plaiuri ardelene, dar nici o data nu rupsesem ritmul inertiei miscarii in care ma aflam, si sa arunc o privire sau chiar sa picur un gand la radacina Crucii purtate, si in mare masura ramasa necunoscuta, de o parte a poporului roman bimilenar crestin... Dar anul acesta, Sfintii inchisorilor mi-au facut si mie chemarea de a-i vizita la acest loc de Jertfa, Inviere si Inaltare duhovniceasca, cum multe altele mai sunt, de pe teritoriul tarii noastre... Si ca sa fiu mai limpede in exprimare, am fost solicitat sa contribui cu partea artistica la Conferinta dedicata Sfintilor Inchisorilor desfasurata la Aiud si organizata pe 14 septembrie de Asociatia Sfantul Imparat Constantin...

...sper sa fiu crezut pe cuvant, chiar daca, dintr-o obisnuinta mai veche:), numele meu  nu apare pe afis :)...

Dupa o calatorie de vre-o 6 ore, dupa ce D-nul Dan Radovici, presedintele asociatiei organizatoare, Parintele Hrisostom, Danion Vasile si Ciprian Voicila veniti din Bucuresti, au trecut prin Ploiesti sa ma culeaga in zborul lor spre inima Ardealului, am ajuns la Aiud, timp in care Dumnezeu mi-a daruit o experienta lamuritoare cu privire la sfintenia celor ce s-au jertfit in inchisori pentru Hristos, pentru ca, trecand pe la Manastirea Faget de langa Fagaras, ne-a fost dat, pentru a fi dus mai intai la Aiud si apoi la Baia Sprie, cu ocazia decernarii Parintelui Iustin Parvu titlul de Cetatean de Onoare al orasului, un craniu al unui Sfant Mucenic Marturisitor necunoscut din inchisoarea Aiudului... Mireasma nepamanteana a Sfintelor Moaste a innobilat discret masina, iar marea bucurie a fost ca ultimii 15-20 de km le-am tinut si eu in mana, sarutandu-le, inchinandu-ma si incarcandu-mi sufletul si mintea cu dovada clara a Harului izvorator de Buna Mireasma revarsat peste Moastele Sfintilor Lui Dumnezeu.

Osuarul pe care-l vazusem doar in fotografii, am avut ocazia sa-l vizitez imediat ce am ajuns la Schitul Sfintilor Mucenici din Aiud, unde deja incepuse Slujba de Priveghere nocturna ce a tinut pana la 3 dimineata, oferindu-ne celor prezenti bucuria Liturghiei traite pe locul Sfintit de Jertfa Marturisitorilor Lui Hristos, odrasliti de Neamul Nostru Romanesc .

A doua zi, dupa cel mult doua ore de atipire pe un fotoliu intr-o pensiune locala :), am prins de dimineata Parastasul pentru cei comemorati, oficiat la Troita din curtea Schitului, cu ocazia Sarbatorii Inaltarii Sfintei Cruci...

... retras intr-un colt, si picurat de lacrimile Cerului, am putut observa ca printre cei prezenti se aflau si persoane care i-au cunoscut pe cei comemorati, ale caror Sfinte Moaste sunt depuse spre cinstire si inchinare in osuarul Sfantului Locas, ba chiar suferisera chinurile detentiei alaturi de acestia, cei care acum sunt rugatori in Cer pentru poporul acesta atat de incecat.

Odata cu scurgerea timpului, a venit momentul desfasurarii evenimentului anuntat de afisul postat in spatiul virtual sau lipit in curtea Schitului. Conferinta prin marinimia gazdelor s-a desfasurat intr-o sala a primariei orasului Aiud...

... sufletul profund al neamului romanesc a avut reprezentatii lui prezenti acolo, si prin ceea ce s-a marturisit de cei randuiti s-o faca, am avut cu totii incredintarea ca Sfintii Inchisorilor n-au lipsit de la conferinta dedicara Lor. Eu marcat vizibil de o adanca dar linistitoare oboseala ...

... am avut menirea de a colora putin cu imagini literar artistice, trecerile de la un discurs la altul, si cred ca am simtit cu totii ajutorul nevazut al Celor evocati prin vers si suflet...

... Pe scurt, asa au decurs ceasurile petrecute in Aiud, dar clipele incarcate spiritual traite acolo acopera tot golul sufletesc provocat de indiferenta in care personal m-am adancit atatia ani pana sa ajung in aceste locuri.
 Si pentru ca Sfintii Lui Dumnezeu sunt in permanenta comuniune, la intoarcere ne-au calauzit pasii spre alt loc cutremurator al istoriei recente si pana nu demult ascunse a poporului roman... inchisoarea Pitesti... numai privitul de afara al celebrei camere "nr. 4 spital" trezea groaza in suflet, dar sa mai... nici nu pot sa duc gandul mai departe... grea Cruce a purtat Neamul Romanesc!... iar Sfintii nu-si lasa vizitatorii ne raplatiti, pentru ca pe langa untdelemnul primit de la candela din Aiud, am plecat acasa cu inca un odor nepretuit... o mica, foarte mica particica din Moastele unui mare roman Marturisitor, care a inteles cu adevarat ca Dumnezeu nu l-a chemat la o ordine si curatire social - politica , ci la o despatimire profunda a sufletului propriu, ca exemplu de urmat pentru apropiatii si urmatorii lui...  Pentru a primi pe deplin cununa nestricacioasa, a fost jertfit de catre calaii vremurilor, ca marturisire in veac pentru Credinta lui in Dumnezeu, si dragostea pentru tara si neam...

Sfintilor Mucenici Care bine v-ati nevoit, rugati-va Lui Dumnezeu pentru noi!

Va Multumesc!

Doamne ajuta! Pentru dumneavoastra Florin Nan - 0721810719 - florinnan@yahoo.com